Храни, които стимулират ума на детето

Добрата храна създава добри умове

Като всеки друг орган на човешкия организъм, така и мозъкът се нуждае от качествена храна. Това е така защото част от храната, която приемаме след преработването си се превръща в химически сигнални вещества, които влияята на настроението и действия.


Ето кои храни и хранителни вещества са важна част от детското меню и подобряват развитието и функционирането на ума на малкото:

Холинът е полезен за паметта - този витамин от групата В се съдържа в ядките и яйцата. Ускорява развитието на мозъка и паметта.

Омега-3 мастните лиселини подобряват мисловните функции. Те могат да бъдат набавени от океанската риба, авокадото, лененото масло, ядки и зехтин.

Антиоксидантите подобряват паметта. Богатството на плодовете и зеленчуците е именно в стимулиращите ума антиоксиданти като витамините А,С и Е. Ядките и бобовите храни също изобилстват от антиоксиданти.

Пълнозърнестите храни подобряват мозъчната функция - въглехидратите съдържщи се в тях, са богати на фолиева киселина и витамини от групата В и подобряват паметта. Освен това пълнозърнестите храни са богати на фибри и зареждат с енергия

Желязото се грижи за пъргавината на ума - богатите на желязо храни подобряват концентрацията и пъргавината на ума, както и енергията. Основните източници на желязо са червеното месо, пуешкото, спанакът, бобовите храни, сушените плодове и пълнозърнестите храни.

Водата подобрява концентрацията-за човешкия организъм е важно да бъде добре хидратиран. Водата действа добре срещу умора. Предлагайте често вода прясно изцедени сокове. Избягвайте фабричните сокове и газираните напитки.

И не забравяйте, че най-важното от всички хранения за деня е закуската. Тя ще подобри метаболизма на малкото дете, а и ще го зареди с енергия.